ANWB 3e in Maatschappelijk Imago Monitor

In de Maatschappelijk Imago Monitor blijft de ANWB dit jaar groene merken als Tesla en ASN Bank voor.
De jaarlijkse MIM (Maatschappelijk Imago Monitor) meet hoe Nederlanders de maatschappelijke inspanningen van bedrijven (h)erkennen en waarderen. In de 2019-editie eindigt de ANWB als 3e, achter Greenchoice en Triodos Bank.
Twee op de drie Nederlanders vinden dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk zouden moeten maken als het genereren van winst. Ongeveer de helft vindt dat bedrijven nu te weinig prioriteit geven aan verantwoord omgaan met mens, maatschappij en milieu en aan het bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen buiten het bedrijf.
Ranglijst
Van de 120 onderzochte merken scoort de ANWB met een 6,74 een mooie 3e plek, na Greenchoice en Triodos Bank maar nog voor gerenommeerde ‘groene’ merken als Tesla of ASN Bank.
Over het onderzoek
Sinds 2009 vraagt onderzoeksbureau Motivaction jaarlijks in opdracht van adviesbureau This is Why aan Nederlanders hoe zij het belang van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zien. De 10e meting vond plaats in februari 2019 onder 4.621 respondenten. Het onderzoek is na weging representatief voor Nederlanders van 18 tot 70 jaar wat betreft opleiding, leeftijd, geslacht, regio en waardenoriëntatie.

Deel dit bericht:

Facebook
LinkedIn

Volg onze Facebook-pagina

Als volger van de vg-anwb pagina op Facebook blijf je steeds op de hoogte van de nieuwste berichten.